Auto u mechanika - nie daj się naciągnąć!

atego najlepiej będzie zapobiegać tego typu zdarzeniom. Możemy to robić na wiele sposobów, a najważniejsze są tutaj regularne przeglądy techniczne oraz stałe monitorowanie stanu auta. Mamy tu do odegrania bardzo ważną rolę, dlateg

Auto u mechanika - nie daj się naciągnąć!

Czy auto może być niezawodne?

Niejednemu z nas przydarzył się problem z niesprawnym samochodem. Często taka sytuacja powoduje wiele niedogodności i generuje dodatkowe problemy, dlatego najlepiej będzie zapobiegać tego typu zdarzeniom. Możemy to robić na wiele sposobów, a najważniejsze są tutaj regularne przeglądy techniczne oraz stałe monitorowanie stanu auta. Mamy tu do odegrania bardzo ważną rolę, dlatego jeśli zauważymy, że nasz samochód wydaje dziwne dźwięki lub zachowuje się w inny sposób, warto skonsultować ten stan rzeczy ze specjalistą. Najlepiej oczywiście będzie się w tym celu udać do konkretnego warsztatu mechanicznego lub poprosić o poradę znajomych i zdiagnozować problem jak najszybciej. Często wczesna naprawa pozwoli nam uniknąć poważniejszej usterki, która mogłaby się wiązać ze sporymi kosztami.


Parę słów o płynie do spryskiwaczy

Płyn do spryskiwaczy ? płyn używany do napełnienia zbiornika spryskiwaczy w samochodzie lub innym pojeździe w celu spryskiwania nim szyb. Ułatwia on usunięcie zabrudzeń z szyby przy pomocy wycieraczek. Rozróżnia się płyn letni i zimowy. Zimowy płyn do spryskiwaczy charakteryzuje się duża zawartością alkoholu, dzięki czemu nie zamarza zimą, a dodatkowo rozpuszcza zalegający na szybie lód. W charakterze płynu do spryskiwaczy można używać także zwykłej wody, ale ma to pewne wady. Woda zamarza w ujemnych temperaturach, a ponadto słabiej usuwa brud z szyb.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/P%C5%82yn_do_spryskiwaczy


Układ rozruchowy w silniku spalinowym

Układ rozruchowy silnika spalinowego ? układ umożliwiający rozruch silnika spalinowego i tym samym inicjację jego pracy. W sprawnym silniku wystarczy, by jeden z tłoków wykonał suw ssania i sprężania do momentu zapłonu, by dalsza praca była podtrzymana samoczynnie. Niekiedy konieczne jest wykonanie kilku cykli pracy zanim nastąpi pełny rozruch silnika.

W małych silnikach motocyklowych oraz tych napędzających innego rodzaju sprzęt stosuje się rozruch manualny. Dla większych silników konieczne jest wspomaganie rozruchu. Najczęściej do tego celu stosuje się zasilany z akumulatora silnik elektryczny (rozrusznik), który w czasie rozruchu sprzęgnięty jest z kołem zamachowym silnika. Duże silniki np. okrętowe uruchamia się doprowadzając przez rozdzielacz i specjalne zawory rozruchowe sprężone powietrze do cylindrów. Rzadko do uruchamiania stosuje się mniejszy silnik spalinowy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_rozruchowy_silnika_spalinowego