Autokary, taksówki, buzy i inne środki lokomocji

e na wybrane miejsce.Autobus przegubowycite="http://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_przegubowy"Autobus przegubowy (zwany inaczej autobusem członowym, pot. przegubowiec) ? pojazd silnikowy składający się z dwóch sztywnych części jezd

Autokary, taksówki, buzy i inne środki lokomocji Środków lokomocji jest bardzo dużo. Można wybierać między wieloma, dla przykładu , pociąg czy też tramwaj. Mało istotne jaki środek lokomocji wybierzemy, liczy się efekt- czyli dotarcie na wybrane miejsce.

Autobus przegubowy

cite="http://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_przegubowy"Autobus przegubowy (zwany inaczej autobusem członowym, pot. przegubowiec) ? pojazd silnikowy składający się z dwóch sztywnych części jezdnych, które są ze sobą połączone przez część przegubową. W pojazdach tego typu istnieje przejście między pomieszczeniami dla pasażerów znajdujących się w obu sztywnych częściach pojazdu. Część przegubowa pozwala pasażerom na swobodne przemieszczanie między obydwiema sztywnymi częściami pojazdu. Obydwie części nie mogą funkcjonować bez siebie nawzajem. Łączy się je lub rozłącza tylko w serwisie.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_przegubowy


Stare autobusy - Ikarus

Firm produkujących autobusy jest dużo- mi jako pierwsza na przychodzi na myśl stara firma Ikarus. Ich autobusy jeździły po Polskich miastach odkąd pamiętam. Były to jedne z pierwszych autobusów przegubowych u nas w kraju. Siedziba tej firmy mieści się na Węgrzech w Budapeszcie. Produkowali również autobusy lotniskowe, trolejbusy oraz autobusy turystyczne. .Mimo problemów finansowych w trakcie trwania I i II wojny firma przetrwała i do dzisiaj ich autobusy i autokary jeżdżą po świecie. Przedsiębiorstwo dwa razy zmieniało właściciela, dzisiaj należy do Muszertechnika.


Bezpieczeństwo najważniejsze

Środki bezpieczeństwa w autokarach to sprawa ważna i nie może zostać zbagatelizowana przez firmę zapewniającą przewóz. Z podstawowych sprzętów na pokładzie autokaru na pewno powinna znaleźć się gaśnica; w przypadku większych autokarów nawet więcej niż jedna. Dodatkowo przy szybach powinny być oznaczone miejsca na młotki do rozbijania owych szyb. Niestety często brakuje samych młoteczków, ponieważ są kradzione lub gubione w trakcje podróży. Kolejną sprawą jest apteczka, którą notabene każdy kierowca powinien mieć w samochodzie. To samo tyczy się autokarów. Oprócz tego można by wymieniać jeszcze długo: zapasowe koła, lewarek.


Buspas - oddzielny pas dla autobusów i autokarów

To że autobusy i autokary spalają dużo paliwa nie powinno dziwić, przecież są to duże i ciężkie pojazdy. Oczywiście można by wiele zrobić, aby autobusy paliły mniej: jednym z ciekawych pomysłów jest stworzenie pasa tylko dla pojazdów tego typu. Mogłoby to przynieść ogromne oszczędności, a co za tym idzie obniżyłoby to koszty firm transportowych. Prawdopodobnie doprowadziłby to do zmniejszenia ceny biletów za przejazdy. Oczywiście takie działanie wymagałby inwestycje, jednak korzyści z niej wynikające są kuszące. Może kiedyś doczekamy takiego specjalnego pasa, póki co zostaje nam stać w korkach razem z autobusami i autokarami.