Trudny zawód taksówkarza
Zawód taksówkarza to nie łatwy kawałek chleba. Praca poza oczywistymi umiejętnościami takimi jak: znajomość miasta, bardzo dobre umiejętności prowadzenia oraz szybki czas reakcji, zawód ten wymaga braku uzależnień oraz dostępności w zasadzie 24h na dobę.
Taksówkarz musi również posiadać zdany egzamin państwowy uprawniający do wykonywania tego zawodu. Często też taksówkarze zatrudniani w firmach przewozowych są samozatrudnienie, czyli posiadają swoją działalność gospodarczą. W święta i dni wolne od pracy taksówkarze również wykonują swoja pracę, co prawda dostają za to większe niż w zwykłe dni wynagrodzenie. Podsumowując to zawód taksówkarza jest dla tych, którzy na prawdę chcą to robić i odpowiada im zadany styl życia.
Kiedy jeździmy taksówką?
Transport osobowy można realizować wieloma środkami transportu, w miastach najpopularniejsze są chyba autobusy i tramwaje. Jednak te środki transportu mają pewne ograniczenia i nie zawsze sprawdzą się w określonych sytuacjach. Tak jak dojazd do szkoły, czy do pracy można bez większych problemów realizować środkami komunikacji miejskiej, tak w pewnych przypadkach taksówka wydaje się być niezastąpiona.
Spora część kursów taksówką to trasy na spotkania biznesowe, czy dowozy na pociąg, czy podwózka do hotelu. Często korzysta się też z transferów lotniskowych, czy przejazdów na zagraniczne lotniska. To wszystko, gdzie komunikacja miejska jest najzwyczajniej w świecie niepraktyczna.
Z Wikipedii o legalizacji taksometru
Obecnie każdy użytkowany taksometr musi być odpowiednio sprawdzony i poświadczony dowodem legalizacji (świadectwo legalizacji) potwierdzającym, że taksometr spełnia wymagania metrologiczne. Legalizacja taksometru ważna jest 25 miesięcy. Na odwrocie dokumentu wypisane są taryfy zaprogramowane w taksometrze. Kierowca ma obowiązek mieć te taryfy wypisane na naklejce na zewnętrznej stronie prawych drzwi pasażera, oraz od wewnątrz na lewej szybie pasażera.
W większości miast maksymalne dopuszczalne stawki są ograniczane przez urzędy miejskie np. w Katowicach występuje pełna dowolność stosowania opłat, pod warunkiem że spełniają one wymagania metrologiczne i taksometr jest zalegalizowany w terenowym urzędzie miar. W Krakowie stosowanie opłat jest ograniczone przez urząd miasta dlatego taksówkarze nie mogą pobierać na taryfie I (w dni powszednie w godzinach od 6:00 do 22:00) więcej niż ustalone przez urząd miasta 2,80 zł/km.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Taksometr