Marketing: target dzieci
Produktów typowo dziecięcych na rynku jest coraz więcej. Jest to duża grupa potencjalnych ?konsumentów?- co prawda rzeczywistymi konsumentami są rodzice- dlatego dużo firm poszerza swój asortyment o kolejne produkty.
Ile z nich jednak naprawdę potrzebujemy- przecież dziecko nie musi być karmione gotowymi obiadkami, a nawet zdaniem niektórych specjalistów, nie powinny. Oczywiście są produkty bardzo przydatne, jak na przykład nietłukące się naczynia z melaminy, pieluszki jednorazowe itp.
Najdroższy okres to pieluchowanie
Kwestie kosztów utrzymania dziecka można poruszać na różny sposób i patrzeć na sprawę pod różnymi kątami. Jednak z każdej strony utrzymanie dziecka kosztuje- i to nie mało. Szukając, brzydko mówiąc, optymalizacji kosztów takiego utrzymania można daremnie szukać.
Po prostu rodzina musi się przygotować na spore koszty, zwłaszcza w okresie pieluchowania. Jedyna opcja to zakup pieluszek wielorazowych nowego typu. Pozwalają one obniżyć koszt pieluszek o 50% w skali całego pieluchowania. Możliwe, ze to najlepszy sposób na oszczędność.
Produkty wyspecjalizowane - dzieci
Rodzajów produktów specjalnie dla dzieci na rynku jest z każdym rokiem coraz więcej, wynika to z coraz wyższych norm i wymagań Unii i oczekiwaniom rodziców. Czy taki stan rzeczy jest dobry i czy idzie to w dobrym kierunku nie wiem.
Jedyne o czym należy pamiętać, że im mniej przetworzone produkty podajemy dziecku tym lepiej. To samo tyczy się artykułów takich jak pieluszki. Im mniej materiałów sztucznych i wytwarzanych syntetycznie, tym lepiej. Ostateczna decyzja jednak zawsze należy do rodzica.