Przewozy autokarem, tu i tam

iejski w encyklopediiAutobus miejski ? autobus służący do przewozu dużej liczby osób na stosunkowo krótkich trasach. Autobusy te muszą mieć szerokie drzwi, możliwie niską podłogę, szerokie i wygodne przejścia między siedzeniami

Przewozy autokarem, tu i tam Firmy organizujące wycieczki i wyjazdy czasami szukają alternatywnych możliwości transportowych na różne wydarzenia. Dlatego korzystają z usług typu . O podróżach.

Autobus miejski w encyklopedii

Autobus miejski ? autobus służący do przewozu dużej liczby osób na stosunkowo krótkich trasach.

Autobusy te muszą mieć szerokie drzwi, możliwie niską podłogę, szerokie i wygodne przejścia między siedzeniami oraz dużo miejsc stojących. Liczba miejsc siedzących może być niewielka, a siedzenia nie muszą być wygodne. Niezbędne jest tutaj zastosowanie rozbudowanej informacji dla pasażerów: oznaczenie linii, trasa itp. i to zarówno zewnętrznej jak i wewnętrznej.

Ze względu na warunki ruchu miejskiego, w jakich autobusy poruszają się, muszą one odznaczać się dużą zwrotnością i zdolnością do przyspieszenia, natomiast ich prędkość maksymalna nie musi być zbyt duża (chociaż pewne typy autobusów miejskich mają układ napędowy zapewniający prędkość max. ponad 100 km/h i często są stosowane elektroniczne ograniczniki prędkości).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_miejski


Bagaż w podróży

Często pojawiające się pytanie wśród podróżujących autokarem: co zabrać ze sobą? Z pewnością jakieś jedzenie- chyba, że autokar wyposażony jest w bufet- najlepiej sprawdzi się suche jedzenie, kanapki czy batoniki. Dużo zależy od długości samej podróży.

Może przydać się też zestaw podstawowych środków medycznych: przeciwbólowe, przeciw biegunce. Dobrze jest również zabrać chusteczki higieniczne oraz worek foliowy. Reszta bagażu jest opcjonalna, ale można zabrać coś dla zabicia nudy: telefon, konsolę- czy bardziej tradycyjnie- książkę.


Polskie autobusy w Niemczech

Od jakiegoś czasu Polska firma Solaris eksportuje autobusy do Niemiec, to z pewnością świetna wiadomość dla branżowców, którzy również mogą próbować eksportować swoje nowoczesne autobusy za granicę.

Już ponad 10 tysięcy takich autobusów trafiło za naszą zachodnią granicę. Jednak polskie solarisy jeżdżą nie tylko po Niemczech, ale i Paryżu, Rzymie a nawet Dubaju. Firma stawia na nowoczesne, niskopodłogowe konstrukcje, które jakością wykonania i ceną przebijają inne firmy produkujące autobusy. Ja trzymam kciuki za solarisa, ale mam nadzieję, że więcej nowoczesnych busów będzie jeździło po Polskich drogach.