O pozycjonowaniu, czyli w którą stronę zmierza Google? SEO to naprawdę nie jest taka fajna branża. Z jednej strony dość spore i zadowalające zarobki, ale z drugiej kompleta zależność od jednego giganta - wyszukiwarki Google. Dlaczego...
O pozycjonowaniu, czyli w którą stronę zmierza Google? SEO to naprawdę nie jest taka fajna branża. Z jednej strony dość spore i zadowalające zarobki, ale z drugiej kompleta zależność od jednego giganta - wyszukiwarki Google. Dlaczego to nie jest takie fajne?
Ano dlatego, że o Google coraz częściej pisze się, jak o kolosie na glinianych nogach. Niektóre działania tej korporacji są dość kontrowersyjne i nie wpływają dobrze na PR (jak współpraca z CIA w sprawie danych użytkowników).
Ale w branży SEO to już jest istny pogrom. Pokątnie szepcze się, że korporacja ma za słabe wyniki w swojej sieci reklamowej i z tego powodu powstają algorytmy, które trzęsą całą branżą pozycjonowania. Tak, pozycjoner to ktoś, kto budzi się w środku nocy, zlany potem, bo przyśnił mu się update Google. Brzmi jak żart? Pewnie dla większości tak. Jednak jeżeli to twoja praca, i nagle z dnia na dzień strony twoich klientów tracą pozycje, to ty tracisz pieniądze. I często tych klientów.
Z pozycjonowaniem jest trochę jak z giełdą. Zarobić można dużo, ale z dnia na dzień można też wszystko stracić. To naprawdę nie jest taka fajna praca!