Definicja reklamy
Reklama (z łac. reclamo, reclamare ?odzew?; re 'w tył, znów, naprzeciw? i clamo, clamare ?wołać?1) ? informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promowanie marki).
Według dyrektywy 2006/114/WE UE reklama oznacza przedstawienie w jakiejkolwiek formie w ramach działalności handlowej, gospodarczej, rzemieślniczej lub wykonywania wolnych zawodów w celu wspierania zbytu towarów lub usług, w tym nieruchomości, praw i zobowiązań.
Źródło:
Marketing- Wikipedia
Marketing ? proces społeczny, w którym jednostki i grupy otrzymują to, czego potrzebują poprzez tworzenie, oferowanie oraz swobodną wymianę z innymi towarów i usług, które posiadają wartość Kotler, Keller, 2011. Najkrótsza definicja marketingu brzmi ?zaspokajać potrzeby, osiągając zysk?1. Dobrze rozumiany marketing to nie zestaw trików i działań doraźnych, lecz przemyślana strategia i wynikająca z niej taktyka działania, dostosowane do docelowych odbiorców, oparte na wiedzy i badaniach, osadzone mocno w realiach rynkowych2
W ramach marketingu możemy wyróżnić wiele zagadnień, takich jak:
odnajdowanie i ocenianie możliwości rynkowych, prowadzących do zaspokojenia potrzeb określonych odbiorców (nabywców) oraz dokładne ustalenie tych potrzeb,
opracowywanie w oparciu o tę wiedzę produktu oraz strategii jego dystrybucji,
przygotowanie odpowiedniej strategii ceny,
komunikacja z rynkiem
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing
Bilbord
Sposobów reklamy jest tyle ile ludzi na świecie, no może nie aż tyle, ale bardzo dużo. Do najpopularniejszych można z pewnością zaliczyć bilbordy. Bilbord to reklama którą stawiamy raz i sama na siebie pracuje, wystarczy ustawić ją w dobrym miejscu, aby mieć pewność, że będzie skuteczna i przyciągnie uwagę przechodniów, czy też kierowców. Związane z tym typem reklamy koszty to kwestia druku samej reklamy oraz wynajmu przestrzeni reklamowej, jeżeli takiej nie posiadamy. Dobry design takiej reklamy potrafi skutecznie zwrócić na siebie uwagę, na tle innych reklam w okolicy.
Należy jednak pamiętać, aby taka reklama była czytelna i dość duża, przecież potencjalni klienci będą ją oglądać z dość dużego dystansu i muszą być w stanie bez problemu przeczytać informacje zawarte na reklamie. Przestrzegając zasad projektowania i umiejscowienia tego typu reklamy z pewnością będzie to dobra inwestycja.