Wikipedia o moście napędowym
Most napędowy ? zespół elementów nośnych i mechanizmów napędowych, spełniające zadania osi przejmującej część ciężaru pojazdu oraz przekazuje napęd z wału napędowego na koła jezdne.
Podział mostów napędowych ze względu na usytuowanie mostu:
tylne
środkowe
przednie
Podział mostów napędowych ze względu na sposób powiązania z kołami:
sztywne
z niezależnymi zawieszeniami kół
W skład mostów napędowych wchodzą następujące mechanizmy:
przekładnia główna
mechanizm różnicowy
półosie
pochwa reakcyjna (obudowa - stosowana tylko w sztywnych mostach napędowych).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Most_nap%C4%99dowy
Na czym polega praca w warsztacie samochodowym
Na rynku znajdziemy obecnie wielu specjalistów, którzy pomagają nam dokonywać drobnych napraw w domu lub zajmują się naszym zdrowiem. W każdej dziedzinie spotkać możemy konkretnych fachowców, a jeśli chodzi o nasze samochody i ich naprawy, odpowiedzialnymi za to osobami są mechanicy samochodowi. To właśnie oni przeprowadzają przeglądy aut oraz ich naprawy, a także mogą przekazać nam zalecenia, które wpłyną na dłuższą żywotność naszego pojazdu. Warto od czasu do czasu korzystać z ich usług, ponieważ nie każdą usterkę będziemy mogli naprawić samodzielnie. Fachowa pomoc sprawi, że nasze auto będzie sprawne o wiele dłużej i pozwoli nam uniknąć problemów, więc nie warto jej unikać.
Wikipedia o wale korbowym
Wał korbowy (lub wał wykorbiony) ? rodzaj wału, posiadającego czopy przesunięte względem swojej osi. Służy zwykle do zamiany ruchu posuwisto-zwrotnego na obrotowy, będąc elementem mechanizmu korbowego.
Nazwy wał korbowy i wykorbiony stosowane bywają zamiennie, lecz podawanym kryterium podziału jest posiadanie przez wał korb (wał korbowy) lub wykorbień (wał wykorbiony). Zwyczajowo wałem korbowym nazywa się wał będący częścią silnika tłokowego, sprężarki tłokowej i podobnych im urządzeń.
W budowie wału korbowego wyróżnić można czopy główne(1), leżące w osi łożysk wału i o trochę mniejszym przekroju czopy korbowe(2), oddalone od tej osi.
Najczęściej spotykane są stalowe wały kute, rzadziej stosuje się odlewane wały żeliwne (żeliwo sferoidalne lub perlityczne). Wały korbowe odkuwane są ze stali węglowej bądź rzadziej ze stali stopowej. Kształt wału zależy głównie od układu i liczby cylindrów i kolejności zapłonu.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wa%C5%82_korbowy