O SEO, czyli w którą stronę zmierza Google? SEO to naprawdę nie jest taka fajna branża. Z jednej strony całkiem spore i zadowalające zarobki, ale z drugiej...
O SEO, czyli w którą stronę zmierza Google? SEO to naprawdę nie jest taka fajna branża. Z jednej strony całkiem spore i zadowalające zarobki, ale z drugiej zależność od jednej korporacji - wyszukiwarki Google. Dlaczego to nie jest takie fajne?
Ano dlatego, że o Google coraz częściej mówi się, jak o kolosie na glinianych nogach. Niektóre działania tej firmy są całkiem kontrowersyjne i nie wpływają dobrze na PR (jak współpraca z CIA w sprawie danych użytkowników).
Jednak w branży pozycjonowania to już w zasadzie katastrofa. Pokątnie szepcze się, że korporacja ma za słabe wyniki w swojej sieci reklamowej i z tego powodu w głowach zarządu rodzą się mroczne pomysły na algorytmy, które trzęsą całą branżą SEO. Tak, specjalista SEO to ktoś, kto budzi się w środku nocy, zlany potem, bo przyśnił mu się update Google. Brzmi zabawnie? Pewnie dla większości tak. Jednak jeśli to twoja praca, i nagle z dnia na dzień strony twoich klientów tracą pozycje, to ty tracisz pieniądze. I często tych klientów.
Z pozycjonowaniem jest trochę jak z giełdą. Zarobić można dużo, ale z dnia na dzień można też wszystko stracić. To naprawdę nie jest taka fajna praca!