Social media - moda, czy nowy kanał pozyskiwania klientów

Dodane: 10-04-2015 11:19
Social media - moda, czy nowy kanał pozyskiwania klientów Wykorzystaj social media do tego, żeby pozyskać nowych klientów. Wejdź na lepszy poziom kontaktu z klientami, zadbaj o znaczenie twojej firmy w internecie. Chcesz wiedzieć więcej? fanpage cennik

Jak wybrać agencję social media?

Tak, jak kiedyś wszyscy robili strony internetowe, tak obecnie wszyscy chcą prowadzić firmowe fanpejdże.

Skąd taki efekt?...Wiadomo, popularność Facebooka jest ogromna, pojawia się również pomysł, by wykorzystać to narzędzie do prowadzenia biznesu. Można w ten sposób promować swoje usługi, tworzyć bazę klientów, budować swój wizerunek w internecie. Jednak trzeba to robić dobrze. Niestety, nie wszystkie firmy z "social media" w ofercie, robią to dobrze. Wiele z nich nie zatrudnia chociażby dobrych copywriterów, obeznanych w social media. To, co wydaje się łatwym sposobem na zarobienie, może być gwoździem do trumny. Zamiast zyskać na wizerunku, można całkiem sporo stracić, lub nawet wyrzucić pieniądze w błoto.


Czy twoja firma potrzebuje fanpage na Facebooku?

Zanim zdecydujesz się na skorzystanie z takiej usługi, zastanów się, czy twoja firma tego potrzebuje. Jeżeli masz wybitnie lokalny zasięg, to może nie mieć sensu.

Przede wszystkim ludzie korzystają z mediów społecznościowych w celach rozrywkowych. Spędzają w ten sposób swój wolny czas. Nie mają wtedy nastroju do podejmowania decyzji konsumenckich. Sprawdza się promowanie firm nastawionych na rozrywkę - puby, restauracje, kina, itd. Ale czy sprawdzi się promowanie w ten sposób innych usług, jak na przykład warsztatów samochodowych? No raczej słabo. W tym celu ludzie nie używają facebooka, ale Google.

Social media ma sens jako uzupełnienie promowania firmy w internecie. Jednak samo w sobie jest formą reklamy tak samo mało skuteczną jak billboard.


Formy reklamy i promocji firmy w internecie

Małe i średnie przedsiębiorstwa pełnią bardzo ważną rolę w gospodarce, ponieważ płacą najwyższe podatki, zatrudniają pracowników i podnoszą konkurencyjność.

Oprócz pokonania szeregu formalności i różnych urzędowych upierdliwości, żeby prowadzić biznes nie wystarczy znać się na branży, w której się działa. Najczęściej lepszy marketing wygrywa z jakością usług lub produktów. Kluczem do sukcesu jest promocja, a to wymaga budżetu.

Możemy zainwestować w menadżera, lub skorzystać z oferty agencji reklamowej. Jednak to są formy drogie i mają niską skuteczność. Można wykorzystać do promocji internet - często strona www plus pozycjonowanie są strzałem w dziesiątkę. Dzięki temu ma się dostęp do dużej liczby potencjalnych klientów, otwierają się nowe drogi rozwoju. Warto więc zacząć od czegoś, co nie wy,maga ponoszenia wysokich kosztów, trzeba jednak znaleźć dobrego profesjonalistę.