Transport autokarem czy autobusem...

opularność autokaruRyzyko wypadku autokarem jest z pewnością większe, niż katastrofy lotniczej. Zwłaszcza, jeśli samolot pokonuje krótszą trasę. Z drugiej strony trudniej przetrwać wypadek samolotu, niż pojazdu poruszającego się p

Transport autokarem czy autobusem... Przewozy regionalne dla przykładu to dobry sposób na podróż z większymi grupami. Szkolne wycieczki, wyjazdy na treningi lub praktycznie każda inna konieczność wycieczki. O podróżach.

Popularność autokaru

Ryzyko wypadku autokarem jest z pewnością większe, niż katastrofy lotniczej. Zwłaszcza, jeśli samolot pokonuje krótszą trasę. Z drugiej strony trudniej przetrwać wypadek samolotu, niż pojazdu poruszającego się po drogach. Nic dziwnego, że niektórzy po prostu nie wyobrażają sobie podróżować samolotem. Mimo, że jest szybciej, bardziej komfortowo, czasem nawet o ironio taniej. Statystycznie - bezpieczniej. Pod względem bezpieczeństwa dobrze wypadają pociągi. Jednak słabo z połączeniami kolejowymi w kwestii podróżowania za granicę. Pojechać do Pragi, Wiednia, czy też Wilna - żaden problem. Ale spróbuj dostać się pociągiem do Rzymu. W efekcie podróżowanie autokarem nadal cieszy się duża popularnością. Sieć dróg jest dużo bardziej rozwinięta niż kolej, taka podróż jest całkiem korzystna cenowo, można zabrać sporo bagażu.


Pomyśl zanim wsiądziesz - bagaż

Oczywiście każdy wyjazd wiąże się z pewnymi przygotowaniami; co należy zabrać w długą podróż autokarem lub busem? Na początek rzeczy związane ze zdrowiem. Jeżeli cierpimy na chorobę lokomocyjną należy zabrać odpowiednie leki oraz jakiś worek foliowy. Do tego chusteczki higieniczne lub chociaż jakieś serwetki.

Jeżeli mamy problemy z kręgosłupem warto zabrać jakąś poduszkę np. jaśka, aby wygodniej usiąść. Oczywiście bagaż dzielimy na podręczny oraz główny. W tym podręcznym pakujemy rzeczy które chcemy zabrać do autokaru, ale myślę, że to akurat jest oczywiste.


Trochę historii

Poprzednikami autobusów w drogowym transporcie pasażerskim były dyliżanse i omnibusy ciągnięte przez konie. W niektórych krajach (Wielka Brytania i Francja) już w XIX wieku rozpowszechniły się także omnibusy o napędzie parowym, jednak konieczność wożenia dużych masowo i objętościowo zapasów wody oraz paliwa nie sprzyjały rozwojowi konstrukcji tych pojazdów. W Anglii w 1865 rozwój parowych omnibusów zablokowała tzw. ustawa o czerwonej fladze (Red Flag Act), praktycznie zakazująca ich używania.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus