W grupie raźniej, ale co z transportem?

e niskopodłogowymAutobus niskopodłogowy ? pojazd klasy I, II lub A, w którym co najmniej 35 % powierzchni dostępnej dla pasażerów stojących (lub w jego przedniej części w przypadku pojazdów przegubowych bądź na pokładzie dolnym w

W grupie raźniej, ale co z transportem? Transport krajowe bywają problematyczne, zwłaszcza z wycieczką zorganizowaną, zdarza się, że jest konieczność zamówienia większego transportu. Należy zadzwonić na .

O autobusie niskopodłogowym

Autobus niskopodłogowy ? pojazd klasy I, II lub A, w którym co najmniej 35 % powierzchni dostępnej dla pasażerów stojących (lub w jego przedniej części w przypadku pojazdów przegubowych bądź na pokładzie dolnym w przypadku pojazdów dwupokładowych) stanowi powierzchnię bez stopni i zapewnia dostęp do co najmniej jednych drzwi głównych1.

Autobus, który nie ma stopni wejściowych, co jest ułatwieniem przy wymianie podróżnych na przystankach oraz dla osób niepełnosprawnych, starszych i z wózkami dziecięcymi. Część autobusów niskopodłogowych umożliwia swobodny przewóz osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_niskopodłogowy


Przekrój po środków transportu

Można przebierać spośród wielu środków transportu mając do przewiezienia zorganizowaną grupę. Nie ważne czy jest to wycieczka szkolna, grupy turystyczne czy drużyna sportowa jadąca na kolejny mecz.

Organizator lub menedżer (w przypadku sportowców) musi zastanowić jak chce swoją grupę dowieźć bezpiecznie i szybko na miejsce. Ma w tej materii duże pole do wyboru: autokary, pociąg, busy, komunikacja miejsca czy PKS. Każdy z nich ma swoje wady i zalety, niektóre będą bardziej odpowiednie, inne mnie zależnie od sytuacji.


Polskie autokary i autobusy

W Polsce pierwsze autobusy budowano w okresie międzywojennym w zakładach Ursus. Były to niewielkie pojazdy na podwoziu lekkiej ciężarówki, nienadające się do obsługi większych miejscowości. Ze względu na ograniczenia importowe, powstające wówczas firmy autobusowe zmuszone były sprowadzać z krajów zachodnich duże podwozia autobusowe (np. Leyland) i budować karoserie we własnym zakresie (powszechnie stosowano wówczas karoserie drewniane z blaszanym poszyciem).
...
Największą polską marką autobusów jest Solaris Bus & Coach, fabryka produkująca nowoczesne autobusy podmiejskie, miejskie i turystyczne, powstała na bazie istniejącej wcześniej montowni firmy Neoplan.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus